zondag 28 januari 2018

Techniek workshop Brusho - mixed media

Hallo en leuk dat je komt kijken!
Afgelopen vrijdag stond er weer een leuke en leerzame techniekworkshop
op het programma. Deze keer gingen we aan de slag met een nieuw product in de collectie van Stampin' Up! - Brusho.

Brusho is een transparante inkt op waterbasis in poedervorm.
De pigmenten in het poeder wordt geactiveerd door er vloeistof aan toe te voegen. Bijvoorbeeld water, alcohol of textuurpasta. Er zit veel pigment in het poeder, je hebt er dus heel weinig van nodig. Brusho is verkrijgbaar in een verpakking van 5 kleuren.

Er zijn zoveel leuke technieken mogelijk met deze poeders. Maar in deze eerste workshop zijn we aan de slag gegaan met een aantal basistechnieken. Hieronder 2 mixed media kaartjes die ik maakte. Ik kon niet kiezen, dus liet ik aan de dames over welke kaart ze maakten.



Op de kaart hierboven en hieronder is een achtergrond gemaakt met 2 kleuren Brusho.
Voor de stoere jongens/ mannenkaart gebruikte ik de kleuren Prussian Blue en Brilliant Red.

Nadat de achtergrond goed gedroogd was, heb ik met behulp van een sjabloon Embossing pasta aangebracht. Deze pasta heb ik gekleurd door er eerst Brilliant Red Brusho op te strooien. De pasta activeert ook de pigmenten in het poeder. Zo kun je hele leuke mixed media achtergronden maken.

De gympen komen uit de Sale-a-Brationset Epic Celebrations. Deze set kun je gratis kiezen bij besteding van  € 60,00. Ik heb de Duitse versie van de set gekozen vanwege de tekst 'Echt Cool'. Met de lettertjes uit de Labeler Alphabet, maakte ik er een stoere Nederlandse tekst van. 


Voor het lieve kaartje hierboven is de achtergrond gemaakt met de kleuren Yellow, Gamboge en een beetje Brilliant Red.

De Nederlandse set 'In de bloemetjes zetten' heb ik gebruikt om deze kaart af te maken.
De rozen en het vogeltje zijn gestempeld in Early Espresso en ingekleurd met de Stampin' Write Markers.



Later deze week volgen de andere kaartjes die we maakten in de workshop.

Hieronder vind je de lijst met materialen die gebruikt zijn. Heb je er vragen over, wil je meer weten, een workshop komen volgen of wil je bestellen? Neem gerust contact op: mail@stampinclubnederland.nl

Tot stempels!

Yvonne

Gebruikte materialen:

Geen opmerkingen: